BORNE BLIJF FIT/WALKING FOOTBALL PRESENTEERT ZICH IN MALLORCA

IMG_4274           IMG_4283

Wat ging eraan vooraf:

In 2018 lag er al een uitnodiging om deel te nemen aan het Mallorca Walking Football Tournament. Omdat er toen niemand was om een initiatief hiertoe te nemen, is er geen gehoor gegeven aan deze uitnodiging. In 2019 was er opnieuw een uitnodiging en toen hebben Bert Hilverink en Rob Kruse de handschoen opgepakt. Na overleg met Gemma en Jurgen, die ons nog meer wisten te enthousiasmeren, zijn we bezig gegaan om te kijken of we deze mooie activiteit van de grond konden krijgen. Met financiële ondersteuning van de Gemeente Borne, Bestuur Borne Blijf Fit, Eurosport , Berghorst Dranken en een eigen bijdrage van de deelnemers hadden we dat gedeelte rond.

Daarna zijn we begonnen ons in te schrijven voor het toernooi. Mooi meegenomen was, dat bij de inschrijving ook de hotelaccommodatie geregeld kon worden. En dat dan ook nog op basis van half pension, zodat we daar geen omkijken meer naar hadden. Toen moest de vliegreis nog geregeld worden. Deze hebben we geboekt bij Sunliner op aanraden van Gemma. En dit naar volle tevredenheid. In eerste instantie hadden we 11 aanmeldingen, maar op het laatste moment hadden we toch nog 2 annuleringen. 1 door een ziekenhuis opname vanwege nierstenen en een ander door herhaaldelijke jichtaanvallen.

De reis :

Donderdag 9 mei 2019 verzamelden we ons ’s nacht om 2 uur op de parkeerplaats van de voetvalvereniging BVV Borne. De meesten hadden daarvoor niet of heel weinig geslapen, maar de stemming was opperbest. In anderhalf uur reden we naar Dusseldorf Airport, waar we voor 3 auto’ s parkeerplaatsen gereserveerd hadden. Vandaar met de bus naar de vertrekhal en toen wachten onder het genot van koffie op het tijdstip van inchecken.

We zouden op 06.10 uur vertrekken, maar met een vertraging van 50 minuten vlogen we naar onze bestemming. Ook in het vliegtuig hadden we plaatsen besproken, zodat we met z’n allen bij elkaar konden zitten. De sfeer onderling was opperbest en deze is ook al die dagen zo gebleven. Er is geen enkele wanklank vernomen.

Aangekomen op Mallorca stond er al een luxe touringcar voor ons klaar die ons naar de plaats van bestemming (Santa Ponca) bracht. In het hotel werden we allervriendelijkst ontvangen en nadat een ieder zich had geïnstalleerd, konden we ons gaan melden bij het inschrijvingsbureau van de organisatie.

Onze wedstrijden werden op zaterdag en zondag afgewerkt, zodat we de dag van aankomst en de daarop volgende vrijdag naar eigen believen konden invullen, en dat is prima gelukt.

Het hotel beschikte over een zwembad en lag op ongeveer 200 meter van het strand en het centrum van Santa Ponca.

Het toernooi:

Voor het Walking Football waren er 16 teams. In totaal over het hele toernooi waren er in alle categorieën 2700 deelnemers  verdeeld over 4 categorieën.

Wij waren ingedeeld bij :  Senior Army KRC Genk (België), Oldstars IJVV, FC Den Haag Oldstars, Feijenoord Old Stars (Nederland), Bolton Wanderers Walkers, Wenthworth Wanderers Sixties (Engeland) en Zweden (Zweden).

Bolton Wanderers moest op het laatste moment afhaken, zodat we zaterdags 5 wedstrijden en zondag 1 wedstrijd moesten spelen in de poule. De eerste wedstrijd tegen FC Den Haag ging met 2-0 verloren. FC Den Haag was uiteindelijk ook de winnaar van het toernooi, dus eigenlijk helemaal niet zo’n slecht resultaat. Vervolgens werd er verloren van Genk, gewonnen van IJVV, gelijk tegen Feijenoord , gewonnen van Zweden en verloren van Wenthworth.

Bij aanvang van de wedstrijden werden vaantjes uitgewisseld. Wij hadden als Borne Blijf Fit geen vaantje, maar een tas gevuld met pen, sleutelhanger, en bidon, wat door alle tegenstanders zeer op prijs gesteld werd. Eén van de ploegen verontschuldigde zich zelfs, dat zij maar met een eenvoudig vaantje aankwamen. Dus ook hier hebben we de naam van Borne en Borne Blijf Fit , door deelname en deze geste op een leuke manier kunnen uitdragen.

Het toernooi werd afgesloten met de finales in alle categorieën. Helaas niet voor ons  weggelegd. Het was namelijk een heel spektakel, met het voorstellen van de teams en het spelen van de desbetreffende volksliederen. Het leek wel Champions League.

Na de finales gekeken te hebben , togen we weer naar het hotel om ons te verfrissen en de koffers weer te pakken voor de terugreis van maandag.

De terugreis:

’s Morgens had het hotel geregeld dat we om 5 uur nog konden ontbijten en om 6 uur werden we al weer afgehaald door de touringcar en bij het vliegveld in Palma afgeleverd. We vlogen om half negen weer terug en landden twee en half uur later weer op Dusseldorf Airport. Na de bagage weer opgehaald te hebben, weer op weg naar Borne. Onderweg nog een broodje gegeten, waarna we in de bestuurskamer van de BVV Borne met een afsluitend drankje de reis mooi konden beëindigen.

Al met al een zeer geslaagd evenement en onze grote dank gaat uit naar de Gemeente Borne, het bestuur van Borne Blijf Fit, onze sponsoren Eurosport en Berghorst Dranken.